İçeriğe geç

İlk Yurtdışı Deneyimi: Hindistan 4

VARANASİ! GANJ! ARINMAK!

Varanasi planım trende bilet olmadığından dolayı sadece 2 günlük olabilmişti. 2 gün için çok güzel planlamalar yapmış, sabah ve akşam törenlerine katılacağım için şanslı hissediyordum.

Ama Agrada 7 saat geç gelen tren ile birlikte tüm hayallerim suya düştü! Akşamın bir saatinde orada olabilmiş, zor bir şekilde hostele gidip, hızlı bir yemek ve duşla kendime gelebilmiştim. Hostel görevlisiyle konuşma sonrası, sabah için bir tekne turu ayarlamıştım. Sabah 4’te kalkıp, tekne turu için Ganj nehrinin kıyısına gidecektik. Hemen dinlenmeye çekilmiş ve odada fare olduğunu öğrenip, mışıl mışıl bir uyku çekmiştim!

Sabah 4’te üç kişi olarak, orta yaşlı bir adamın bizi almasıyla yürüyerek sahile gittik. Yol üzerinde ateş yakanlar, uyumaya çalışanlar, ibadet edenler vardı. İnsanlar buraya gerçekten huzur için öleceklerine inandıkları için zor şartlarda gelip, sokağın ortasında yatıyorlardı.

Tekne turu için hareket ettik, gece gündüz Ghat’larda devam eden yakma törenlerini gördük ve hikayelerini dinledik. Sabah meditasyonu yapanlar, namaz kılanlar, farklı ibadetlerde bulunanalar, suya giren inekler, sudan çıkan maymunlar, suda dişini fırçalayan insanlar ve suya savrulan küller arasında; ruh kavramını sorguladık!

Bu sırada küçük tekne turumuz bitti ve sahile geldik. 3 kişi farklı yönlere dağıldı, ben kahvaltı için farklı tatlar arayışına girip, bir şeyler atıştırdım. Sonrasında büyük Ghat’lardan bir tanesine yaklaşıp, oradaki töreni izlemeye başladım.

Bu sırada apar topar yanıma gelen iki kişi bir şeyler anlatıyorlardı ancak dillerini anlamadığım için konuya vakıf olamadım. Bu sırada koluma girip, beni ”master” dedikleri kişinin yanına götürdüler.(Master; Ghat içerisinde sözü geçen bir kişi olduğunu anladığım kişi.)

Yakma esnasında kullanılan odunların yanında 5 kişi olarak, yaklaşık iki saat oturduk. Bu süreç içerisinde yakma töreninin nasıl yapıldığından tutun, Türkleri neden sevmediklerine kadar konuştuk. Hindistan bloğu okuyan bir çok kişi yakma törenine aşikardır ancak burada Türkleri neden sevmediklerine değinmek istiyorum!

Hindistan ve Pakistan ayrımı olmadan önce, Pakistan savunucularına silah,para vb. destekler sağladığımız için; bölgede bir çok canlı bomba patlatıldığı, bir çok kişinin öldürüldüğü söyleniyor. Bu durumda da ”Dış güçlerin oyunu!!” lafının tam karşılığı oluyoruz. Neyse ki aşırı ön yargılı olmadıklarından ve bu durumların bizler tarafından değil de siyasiler tarafından yapıldığını bildiklerinden bana karşı çok iyi davrandılar. Karnımı doyurmayı teklif ettiler, ölü yakma törenini yakından izlememe fırsat tanıdılar. Hepsi için minnettarım. Ancak zamanım olmadığı için akşam ayinine kalamayıp, ne yazık ki Delhi’ye dönmek için apar topar, hostele dönmek zorunda kaldım ve hızlıca tren istasyonuna gidip, trenime bindim.

Bu sefer rötar yok, ekspress trene ilk durağından biniyorum!

Sabah delhide olacağım ve 3 gün daha orada geçirip, sonrasında Türkiyeye döneceğim!

Bu süreçte bolca alışveriş yaptım, pazarlık yaptığım dükkanların bazılarından kovuldum, bazılarında çay içme fırsatı buldum. İlk yurtdışı seyahatim için tek başıma mükemmel günler geçirip, kültürü keşfetme fırsatı buldum! Umarım diğer biletlerimi yakmak durumunda kalmam!